Ansök till skolan

Ansök till Edenskolan

Nu kan du som vårdnadshavare ansöka till skolan via webben. Fyll bara i ansökningsformuläret nedan. Vi kommer därefter att kontakta dig med mer information och även inbjuda dig/er till ett besök på skolan med rundvandring etc. Välkommen med din ansökan!

Ansökningsformulär

Elevens förnamn*

Elevens efternamn*

Elevens personnummer*

Vårdnadshavares förnamn*

Vårdnadshavares efternamn*

Telefon*

Din epost*

Vilken årskurs gäller ansökan*
F-klassÅk 1Åk 2Åk 3Åk 4Åk 5Åk 6Åk 7Åk 8Åk 9

Du har även möjlighet att skriva ett personligt kompletterande meddelande till oss.

Meddelande

* Obligatorisk uppgift

Vanliga frågor

Vem kan söka till skolan?

Det kan vem som helst göra! Skolan är öppen för alla. Du behöver inte ens bo i Bollnäs kommun för att gå hos oss. Vi är måna om att alla ska känna sig välkomna till vår skola!

Vad händer efter att jag skickat in min ansökan?

När vi mottagit din ansökan så kontaktar vi dig för att på bästa sätt kunna förbereda inskolning eller överflytt. Du får möjlighet att träffa våra pedagoger, titta på lokaler och möta framtida kamrater, samt möjlighet att ställa eventuella frågor.

Måste man vara ”kristen” för att gå på er skola?

Nej självklart inte! Skolan är öppen för alla oavsett tro och övertygelse. Skolans kristna profil påverkar inte undervisningen, vilken är konfessions fri.

Hur har ni organiserat undervisningen?

Vi arbetar åldersintegrerat och individanpassat. Detta innebär att eleverna arbetar med sin egen planering utifrån sina egna förutsättningar i en åldersblandad grupp.

Hur stora elevgrupper har ni på skolan?

För att våra elever ska få maximalt pedagogiskt stöd i sin utveckling har vi aldrig fler än 15 elever i en undervisningsgrupp. Förnärvarande är vi ensamma i kommunen om att kunna erbjuda denna ovanligt stora lärartäthet.

Har har det gått för era elever i gymnasiet efter att de slutat hos er?

Vi har kommunens högsta meritvärde och de flesta av våra avgångselever utmärker sig tydligt i jämförelse med sina gymnasiekamrater. Våra elever har ofta kommit längre än grundskolans mål, och kan därför redan mycket av det som är nytt för många andra gymnasister.

En av våra tidigare elever fick i samband med gymnasiestudenten (2013) mottaga en särskild utmärkelse för ”skolans bästa studieresultat”.

När kan man byta skola?

I Bollnäs har vi centralt annordnade skolval till vissa årskurser, men det går i princip att byta skola när som helst. Det är bara att kontakta oss. Den enda gång vi inte generellt avråder från att man byter skola är mitt under det sista året i 9:an. Då ska slutbetyg sättas och det kan vara svårt för både elev och lärare att hoppa in i en nya situationen.

Vad gör jag om jag har fler frågor och funderingar?

Du kan antingen kontakta oss via telefon 0278-105 02, eller via mail info [AT] edenskolan.se.

Välkommen med din ansökan!